söndag 7 juni 2020

☆☆☆Tävling och lite gädda☆☆☆

I fredags så gick tredje deltävlingen i porfyrcupen av stapeln vid Evertsbergssjöarna. Det gick hyffsat men snittet var "mini" 
Nicke Sjöström vann på 4.3kg tvåa Roffe 2.4kg och jag trea på 2.2kg. Se fullständiga resultatlistan på ÄSFK bloggen. Nästa tävling blir på Vansjön(Lövnäs) ska bli kul. 

Idag söndag så var vi ute och åkte en sväng så vi passerade en sjö. Tänkte att vi kunde stanna och testa lite, blåste som f*n men gäddorna högg som galningar. Fick tre stycken varav två av dom var "cykelpumpar" men den dom är på bilden var skaplig, 3-3.5kg kanske. Hade flera fina som jag tappade bara för jag körde med weedlesskrok på 5g skalle och vit/glitter Pigletshad, lite svårkrokad. 
Trodde jag hade en jätte abborre på men tror det var en riktigt fet Id som jag tappade alldeles framför mig. 

Har inte riktigt gått in för abborren riktigt än, men det ska väl till nån sån sväng snart.

Hade bra ! 
//Frollan 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar