söndag 31 maj 2020

●●●●☆Mört-Rally Deluxe☆●●●●

I fredags så gick deltävling 2 porfyrcupen av stapeln vid Myckeln. Jag och Klara(yngsta dottern) gick tillsammans, då hon eventuellt kunde behöva lite hjälp men hon löste det mesta själv.
Dom flesta av deltagarna gick åt mot samma sida, den upp mot älvdalen. Men vi knatade bort en bit så vi kunde få lite sving utrymme, fritt från träd. Och direkt när vi kom fram så såg vi fisk, och det var mört som trafikerade ganska nära land. Fisket i sig var det inte mycket att klaga på, det nappade på rätt friskt i ett jämt flöde och snittet på mörtarna var över det normala.
Jag var lite för övermodig till att börja med då jag försökte lyfta fläskmörtarna och det fick jag ju sota för i slutändan. Men efter lite läropengar så "drillade" jag istället och då tappade jag inte en enda. Tiden tog slut och påsen var tung, men hur lång skulle det räcka?

Jag tänkte att om det nappat bra hos oss så borde det väl ha gjort det överallt, och det stämde till viss del. För tävlingen blev oerhört jämn. Jag vägde in på 9111g vilket är nytt tävlings PB, men det räckte dock inte till seger, Mikael Malm 9213g tog seger och Nicke Sjöström trea på 8.6kg tror jag, men ni kan läsa fullständiga resultatlistan på ÄSFK bloggen här till höger.
Mia min fru som inte tänkte fiska först men hon ändrade sig. Det skulle hon inte ångra, hon gick och vann damklassen på 4.8kg, bra jobbat och stort GRATTIS👍👏
Sen våra knattar Klara tvåa 1.3kg och Ebba trea 1.1kg, vann där gjorde Melvin Ljuden 2.5kg. Sen tog Egon Larsson hem Junior på 7.3kg, resten av juniorerna får ni läsa i listan.
Mycket bra jobbat av alla knattar och juniorer👍👏

Så sammanfattningsvis så var det en lyckad tävling för familjen Frost, alla slog sina PB och fick fina placeringar.  Då ser vi fram emot nästa fredag då Evertsbergssjöarna står som arena, det blir lite annorlunda fiske då🤔
I cupen så har Malm och Egon kopplat ett bastant grepp om slutsegern i sina klasser, men i övriga klasser är det stenhårt.

Tack för mig!
//Frollan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar