måndag 28 januari 2013

På tiden !!!

Sent ska syndarn vakna !
Nej nu har det varit alldeles för dåligt här på bloggen, men nu ska det bli bättre. Har varit ute på en del upptåg sen jag skrev något senast på bloggen.

Kan väl börja med HDH-3 = skandal tävling. Kommentarer är överflödiga, visst har man varit med om dåligt fiske men inte ett napp på 3 timmar.

Öppet KM-2 på Nässjön

-24 grader vid starten och 13 tappra fiskare som ställde upp.
Jag började mittemot "sjurby" vi eldpall kojan. Fick fisk direkt på nedsläpp och nappade på ganska bra, men det var kallt att sitta på skuggsidan. Gick över till sjurby men stannade på grundet mitt på och slog ett hål, nappade på skapligt men kallt så in i helv......Sen gick jag in mot land i sjurby där solen kom åt, och fick ett par skapliga hål men inga mängder. Det blev så pass varmt så man kunde faktiskt ta av sig vantarna.
Fiskade 3-krok nästan hela tiden bara för att maggoten blev stelfrusen :)
Här kommmer resultatet.

Herr
1. Mikael Malm      ÄSFK           2745g  (KM 1:a)
2.Stefan Degerman ÄSFK           2679g  (KM 2:a)
3.Micke Danielsson OSFK          2577g
4.Bengt Sundberg   Mora            2544g
5.Stefan Spännar   OSFK           2287g
6.Stefan Frost       ÄSFK            2000g  (KM 3:a)
7.Tomas Ljudén   ÄSFK             1892g  (KM 4:a)

Herrveteran
1.Rolf Andersson            OSFK         2856g
2.Lars Svedlund              ÄSFK         2661g
3.Göte Sjölin                   OSFK        1689g
4.Hans-Olov Olsson       ÄSFK         1642g
5.Kurt Malm                  ÄSFK          1063g

Dam
Ann-Marie Kjellberg  ÄSFK             1767g

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Och så till lite aktuellare händelser !
I lördags gjorde jag min debut i DM-serien. Platsen var Byrviken och även där var det första gången för min del, så man fick ta och bilda sig en uppfattning om var man skulle kunna tänkas starta. Och jag beslutade mig att gå rakt över mot andra land där det gick en väg längs hela viken. Hade hört att det brukade vara bra där, men där jag startade så fick jag ett abborr yngel i första hålet, sen blev det ett par bomhål. Då bestämde jag mig för att flytta mig ett par hundra meter längre upp till höger. Och där så började det lovande, med 10-15 fiska per hål, men det händer inte så mycket när det är 5-10 grammare ! Flyttade runt på den fläcken och fick väl i princip fisk i varje hål. Men med en timme kvar så avtog nappandet och jag gick lite närmare starten och satte mig i närheten av Lars Jansson och jag fick väl ett par ströfiskar innan slutskottet gick.Men jag hade på tok för låg medelvikt på dom randiga rackarna.
Vägde in 1772g och det kändes som att det inte skulle räcka så långt. Tror jag hamnade på 18-19 plats.
Segrade gjorde K-O Wikström Smedjebacken 5.8 och Herr Storm 5.1 hack i häl som 2:a och tre kom Lars  Jansson 4.4. Resterande resultat kan ni gå in på wepes blogg och kolla.
Nya friska tag på "stor DM" Kättbosjön.

Nej nu har jag skrivkramp och ska hålla bloggen lite bättre uppdaterad här framöver.
Välmött på isarna alla fisketokar!

Kämpa på!
// Frollan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar