torsdag 13 december 2012

Utvändig förvaring


Har klurat länge på hur man ska lösa det med förvaringen till "standby" spöna som man vill ha redo när det börjar krångla !
Tror mig hittat något som passar till mina varpspön och kommer inte att vara ivägen för mycket.
Hittade gamla plastbehållare som varit till kaffe/choklad automater som fanns förut, och jag snittade bara av toppen.

 

 
Nästa steg var att få fast den på väskskryllan, och det var lättare sagt än gjort. Men jag borrade 2st hål bredvid varandra uppe och nere, plus att jag gjorde små brickor av plast som ska vara på insidan för att förhindra att tyget spricker. Det fäster jag med 2st buntband.
Infästningen från båda hållen!
 

 
Därefter så borrar jag ett hål ganska långt ner på en kortsida på burken, därefter så skär jag en skåra från hålet och hela vägen upp.
Där hålet ska fungera som ett lås så inte spöt ska hoppa ur.




Och här kommer slutresultatet med en hållare på varje sida plus ett el-rör till ett "vanligt spö".
Och känslan är bra, men om det funkar "live" återstår att se.

 
 
Sen så visar jag återigen en bild på mina spön som jag tillverkade för nån månad sen, och dom funkade verkligen bra. Enda som fattas är att jag ska limma på ett tunnt lager med kork på ovansidan, för att det inte ska bli så kallt att hålla i. Trä var ingen hit när det var -10 på St Tandsjön.
Spön med både 3-krok och Tafs !
 
 
Ha de bra allesamman!
 
Kämpa på!
//Frollan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar