lördag 31 mars 2012

Älvdalsnappet 2012

Då var det avklarat för i år, och jag blir inte klok på den här sjön. Ska det inte vara bra fiske på våren? Men inte på Nässjön inte, har jämt fått mer mitt i vintern!!!! Nog om det !

I dag segrade Lars Vestlund Sveg på 6,3kg 2:à var Folke Andersson ca 4,5kg. Sen var det ett gäng på 3kg+-. bästa dam Maud Eriksson hon oxå från Sveg hörde inte vikten. Junior Anna Mattsson OFSK. Knatte Oscar Wallin. ( Svegarna har hittat formen :)

Vet inte exakt hur många startande, ca 150st tror jag.
För min del var det rena fiaskot, blev en hel del flacka runt och inte riktigt hitta på dom. Tillslut så fick jag lite grann på slutet, men på 10-12meter(tungt).
Nya tag på Långfredagen uppe i idre, men är osäker på om det blir idresjön men jag återkommer om det.

Hade bra alla och kämpa på över påsken, än lever hoppet på isen !!!

//Frollan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar