fredag 25 mars 2011

Väldigt bra fiske igår.......

Var på viken nedanför brinken igår för att kittla tävlingsnerven lite grann. Sa till Mia innan vi startade att idag skulle vi tävla för att få lite extra nerv i fisket, vi började kl 10:00 och fiskade till 13:00. För min del så började det inte bra fick inget första 10 min, men Mia köttade på rejält satt i förata hålet i 1,5h fick fisk hela tiden. Sen kom även jag igån och fick fisk hela tiden. Jag varierade mellan tafs och mormyska, Mia fiskade med mormyska hela tiden. Efter ca 2h så blev det sämre där vi satt så vi flyttade oss en bit och kom på dom igen och köttade på bra sista timmen. Tobbe kom kl 11:00 och han började med 3-krok och fick inget på det, bytte till blåmyska börja få fisk även han.
Dagens 3 största fiskar var en 2 mörtar på 300g och en abborre på 250g det var Mia som fick dom.



Kl 13:00 så vägde vi våra påsar och det var Mia som vann på 6080g jag tvåa  på 5100g och tobbe som bara fiskade 2h fick 1500g.
Den där påsen skulle jag gärna väga in på Lördag :)


Skitfiske på er

// Frollan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar