fredag 25 mars 2011

Nya tafskrokar

Har gjort några olika tafskrokar som jag testat och dom funkar bra, måste ha ett bra komplement till mina "blåmyskor" för det går inte att snöa in på en typ av krok!

Lägger upp lite bilder på krokarna här nedan

Från vänster Orange bas med en fläck självlys på ryggen + ögon. Mitten vit och självlys +ögon. Höger gul och självlys+ögon. Har testat dom och dom funkar bra.........



Dom här krokarna är gjorda på eagleclaw stl 14, men har även gjort tafskrokar på torrfluge krok stl 12 som jag har lindat med lite blytråd för att få lite extra tyndgd som jag har färgat rosa/gul/vit(har inte fotat dom ännu men det kommer) riktigt bra skärpa och spänst i dom krokarna. Andvände dom krokarna till mete i somras. Kroken fick ett rejält styrke prov när jag fick en gädda på ca 3kg under porfyrcupen vid vansjön(lövnäs) på flugkroken stl 14 :)

Ha de fint

// Frollan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar