tisdag 8 mars 2011

Knepigt väder idag !!

I dag var planen att åka till Gryveldammen och så blev det oxå men blev snabbt besviken efter som att det blåste nåt kopiöst så mössan höll på att flyga av.
Borrade bara 3 hål tror jag innan vi bestämde oss för att byta ställe till Ingeborgstjärn som ligger lite bättre till och inte lika öppen runt om som Gryveldammen. Men vinden drog på ganska friskt där oxå och fisken lyste med sin frånvaro, vi hade tänkt få nån öring eller röding men jag som var rustad för abborr fiske hade bara mormyska som enda alternativ att fiska med och försöka få nån ädelfisk.
Har ju "blink" spöt hemma eftersom jag tycker att det är onödigt att släpa runt på dom grejerna när jag är ute och jagar abborre.
Vi fiskade ungefär 1,5h och inte ett liv, trots att det ryktades om att dom hade fått bra med fisk under helgen som varit.

I morgon bär det av till Kråkbodtjärn som ligger mellan Älvdalen och Blyberg upp på skogen, en trevlig liten tjärn som vi har varit mycket på förr om åren men inte ännu i år eftersom det är lite si och så med plogningen dit. Finns ganska grov abborre där och sen har dom planterat in öring där i år, men jag går för abborre i morgon för det tycker jag är absolut roligast.  Gillar inte att sitta och nöta en hel dag för att fösöka få nån enstaka ädelfisk när man kan harva på och dra upp abborre i stället. Blir lite mer liv och rörelse i fisket men förhoppningsvis så blir man fast i nåt kanon hål.
Återkommer med rapport från Kråkbodtjärn i morgon, håll till godo !

Nej nu får det bli 20:e Mars nån gång så man får tävla lite fär då är det tävling på Gryveldammen.
Tider är 10:00-14:00 30min ut 45min in är väl vad det brukar vara, hoppas det kommer mycket folk men det brukar det bli eftersom det är ett populärt tävlingsvatten här i trakten.

Skulle vilja lägga upp en länk till tävlingsprogrammmet som finns på en del bloggar, men vet inte om det är ok utan att fråga? Är det nån som vet så kan ni väl lägga in en kommentar om det är ok att länka till den, finns en på wepefiskar bloggen bl a men vill ha klartecken att det är ok först! Ska försöka fixa till en egen mall på nåt vis men det får bli när mete säsongen börjar känns lite sent påtänkt nu.

Ha de bra alla fiskevänner

// Frollan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar