onsdag 4 april 2012

Rapport om Idre och Särna

Idrerycket: Har haft kontakt med Bosse Olsson i Särna som i sin tur har haft kontakt med Gunnar Bergström uppe i Idre. Det har varit mellan 10-15 grader kallt ett par dagar och det fortsätter så, och det är klart att det blir på Idresjön och det var bra tycker jag.
Väldigt roligt vatten med bra storlek på abborren och sen så finns det "fläskmört" och väldigt fin sik ......Kul, kul !!!!!! Ett minne från Idre, tror det var 2009 kanske. Inte jätte bra fiske, men hade 15 fiskar (3.7kg) Var av 4 st på 6-7 hg/st och dom fick jag inom 5 minuter på 0.5m djup. Det lustiga var att jag skulle mäta djupet och när jag lyfte så satt första......sen gjorde jag likadant igen och igen och igen......vips så hade jag över 2kg på ett par minuter. Sämre start kunde jag ju få....men sen blev det trögare............Liten tillbaka blick!

Särnanappet: Enligt Bosse hade Särnaharren varit ute och fiskat på Särnasjön i går Tisdag, isförhållandena var kanon 35-60 cm. Och det nappade si så där, men den sjön är upp å ner ! Ett år vann dom på 18kg om jag inte minns fel och ett annat år var det inte många som passerade 1kg (då vanns det på 2kg). Hur som helst så blir det tävling och det ser vi fram emot med glädje.

Hade bra och kämpa på !!!
//Frollan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar