tisdag 24 april 2012

Källsjön

Det var en trevlig bekantskap, ilsknare abborrar får man nog leta efter! När man väl kom på dom så högg dom så det small i grejerna, kul ! 3-krok var det som jag fick mest på, tafsade lite i några gammelhål och det blev väl någon ströare! Kände att jag inte ville förflytta mig så mycket pga isen var lite halv dassig så jag höll mig till ett litet område bortom starten. Skrapade ihop 2499g och det var kanske Max 4-5 i samma hål. Pratade med Ljuden efteråt och han hade kommit på dom på kanten av ett grund där han fick det mesta av sin vikt 7,4kg tror jag!
Sett till det hela så gick det bra, alla torra i kläderna och bruna i fejjan! För våra långväga gäster gick det bra, samtliga fick pris, helt otroligt att sitta och åka dom milen för en fisketävling! Det är intresse det ,imponerande!

Tack till jörgen och laxen och övriga Ovansiljans kompanjoner som höll i tävlingen! Och så hoppas vi på Våmsjön till helgen, så vi får en "Grande finale" till helgen! Måtte vädergudarna torka upp vägen till sjön!

Hade bra alla fiskevänner!

P.S sorry jörgen, vi snackar pirk "live" istället, klantigt av mig!

MVH
//Frollan

Resultaten finns på wepes blogg!

3 kommentarer:

  1. Inga problem Stefan !

    Kul som attan att ni fyller en bil från "dalen" o är intresserade :)

    Var väl kanske lite klantigt av mig att tala om för Stefan att det fanns ett grund där. Men tycker det är bra för grabben är jäkligt duktig o ödmjuk, vilket ni alla är !

    Kollar Våmsjön på fredag så får vi se, pirkarna tar vi senare i höst med alla intresserade ;)

    Hae't Gött !

    SvaraRadera
  2. Bra det jörgen, ja tomas sa att han fick bra med fisk på kanten av grundet;) hoppas det blir av på söndag! Vi ska reka en väg från Älvdalen , och om den är ok så har vi bara 10km till sjön!
    Tävlar du bara i Internationellt mete? Är du aldrig med på traditionella mete tävlingar?

    Hade bra kompis:) syns och hörs!!!

    SvaraRadera
  3. Ja jag får tacka Jörgen för informationen:-) Jag prickade kanten där det stora stimmet var. Jörgen borrade några meter för långt upp på grundet. Hoppas på våmsjön! Då kommer jag!

    SvaraRadera