onsdag 7 mars 2012

Öppet KM på Oxbergssjön

Hej fiske vänner, på söndag arrangerar Älvdalens SFK Öppet KM 4 på Oxbergssjön.
Tid: 10.00-14.00
Ut 30min
In 45min
Skyltat från Rv70(hoppas jag) Vattnet ligger vid Oxberg och man åker mot Evertsberg.
All fisk förutom gädda räknas.
Anmälnings avgift 60:-

Det är så att jag vet inte ett smack om den sjön, har aldrig fiskat där eller visste knappt att den fanns (nästan). Det jag har hört av andra är att det är en typisk "vårsjö", och om dom är på hugget så kan segervikten hamna på 5-10kg. Så det låter ju spännande, men som sagt så har jag ingen aning om vart man ska ta vägen, så det är väl bara att haka på någon rutinerad filur :)

Hoppas på att det blir många tävlande, då Mora/Orsa med omnejd får lite kortare sträcka att åka.

Hoppas att vi syns på Söndag

Mvh
// Frollan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar