söndag 4 mars 2012

Kanon väder !

Började dagen med att koka kaffe och följa vasaloppet på det bekvämaste sättet, i soffan !
Det är bara att gratulera alla som lyckas plåga sig de nio milen. Efter att eliten hade gått i mål så packade vi oss i väg för en fisketur i det otroligt vackra vädret. Vi åkte till viken i märbäck, söder om Älvdalen.
Fick massvis med mört några abborrar och sista fisken jag fick var en sik på ca 0,5kg.

Hade erbjudande om att följa med till Målningen ovaför Sveg, men var tvungen att tacka nej pga att jag inte hade tid helt enkelt.  Har väl börjat ladda Älvdalsnappet som går av stapeln den 31 Mars, flyttas en helg mot vad det brukar vara. Sen är det väl Idre, Särna som gäller för min del. Men får se om det blir någon mer för min del, man kan ju alltid hoppas. Får ta nya tag nästa säsong för då jä***r ....................................

Skit fiske på er och hör av er om det är någon info som jag kan skriva ut på sidan.

// Frollan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar