lördag 30 april 2011

Ja då så !!!!

Då var vinter säsongen definitivt slut !!! Hade min avslutnings helg i Trysil och Grövelsjön.
Trysil var en trevlig upplevelse men mitt fiske var si så där....bytte till "myska" på tok för sen. Men det var absolut inte sista besöket på "cupen", nästa år blir det båda dagarna. Och så till Särnanappet som Grövelsjön som blev lite av "bingofiske" då segervikten var 1380g(4 fiskar) John Gren Ovansiljan (Grattis till 4000) 2:a Ivar Borthen 1030g, 3:a Lars Svedlund 830g.......själv hade jag ca 400g....tror jag blev nåt runt 15:e plats. Har väl aldrig varit med om en så öppen tävling på förhand. Det var 31st som fick fisk / 135 startande. Men det var bra is och fint väder och massor med trevligt folk !

Nu är det dax att damma av mina metspö för att ut och testa lite snart ! Borde väl bli nån tävling snart tycker jag då sjöarna har varit öppna de ett tag nu.  Ann-marie brukar annordna "Porfyrcupen" med 4 deltävlingar. I fjol var det Profyrdammen,Gryveldammen,Vansjön,Porfyrdammen. Förra året vann WP cupen. Jag hade en 2:a på vansjön och 4:e på gryveldammen. Men hade en på tok för dålig placering på sista när det var Porfyrdammen.

Har hört med "Stormen" om man kunde få åka till Orsa för att få vara med och kolla på lite "mästarfiske", det ser jag fram emot !

Ha de fint i solen !

Mvh// Frollan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar