torsdag 10 mars 2011

Porfyrdammen

Det blev inte Spjutmodammen som jag hade planerat idag pga lite tidsbrist så vi åkte först till Nässjön men bestämde oss ganska snabbt att åka och testa på Porfyrdammen.
Det gör verkligen själ för mitt smeknamn "tusenbrödra pölen" och så var fallet även idag, men jag fick i alla fall fisk och föret på isen var faktiskt bra. På bilden nedan får ni se ett monster jag fattar inte att linan höll och att inte kroken rätade ut sig.

 Porfyrdamms monstret

I morgon blir det inget fiske för då ska vi till Mora på ultraljud för att kolla på nytillskottet sak bli spämmande bara för att vi ska ta reda på vad det  blir för kön.

Men på Lördag så är det planerat en fisketur med familjen men vet inte riktigt än vart det bär av än. Och på söndag blir det en repris från förra söndagens resa till Lövnäs för lite stor abborr jakt på hemligtjärn.

Lägger upp lite bilder från dagens bravader!

Min krokask blandat med fula egentillverkade
och klockrena urbankrokar bl a Utrotar´n
nya love lace och den med rödchenille.
Det jag är nöjd med av det egen tillverkade
är dom jag gjorde med glitter dubbing som
egentligen är till för flugbindning så det är ett
tips till dom som vill testa att göra nåt ovanligt
som funkar bra..............................................
Pyssel vid frukostbordet..............


Vy över Porfyrdammen....................

Fiskare ???


Ha de bra
// Frollan











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar