fredag 18 mars 2011

Krokar !

God morgon ! I går så tog vi en vända till Mora och vi åkte via Orsa på vägen ner för att kolla om fiskebutiken var öppen ? Men så var inte fallet, för det första så höll dom på att flytta för det andra så var det stängt pga magsjuka viket var synd för jag har aldrig varit in där. Åkte upp till Orsa Outdoor(fd liljeberg) där fick jag åtminstone tag på lite enkelkrok stl 12 och 14 plus köpte en ny ask som ska fyllas med nytillverkade tafsar och 3-krok.
Finns det ingen renodlad fiskebutik förutom Fiskecenter i ovansiljan området? Vi som tävlar fär ju tag på våra grejer hur som helst det vet jag med egen erfarenhet ! För ibland så vill man gå in i en affär och verkligen se vad som finns, men som oftast så funkar det ju bra att beställa på nätet. Är jäkligt sugen på att starta nåt själv men vet inte riktigt var jag ska börja, är faktiskt utbildad vildmarksguide i grunden. Fiske+Guide=hmmm!!!
Det tåls att funderas på men som sagt en liten butik på gården + guindning eller nåt liknande roligt roligt! Ja ja den som lever får se.

I kväll så ska det dammas med färgpulver och epoxylim får då ska jag uppgradera krokasken med både enkel och 3.krok, jag borde ha gjort det för länge sen.  Köpte ett lim förra året som var totalt värdelöst var alldeles för rinnigt ! Är det någon där ute som har tips på vad ska ha för epoxylim, kommer inte ihåg vad vi hade för nåt?  Har köpt en typ sprut modell där båda kompnenterna kommer lika mycket av får se om det funkar......

Ha de fint
//Frollan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar