måndag 21 mars 2011

KM Porfyrdammen

I går var det tävling på Porfyrdammen vilket jag trodde inte skulle dra så mycket folk men det kom ca 30st till start vilket är bra tycker jag. Fisket var väl under all kritik mycket små fisk i farten vilket inte renderade i några topp vikter dagen högsta var ca 2600g. Lars Westlund Svegs SFK.

Personligen så startade det bra med att jag fick 10 fiskar i första hålet sen hade jag inte en fisk på ca en timme så jag flyttade mig till norra änden vilket blev flopp. Flyttade tillbaka till startpositionen och drog mig sakta söderut men det var bara småfisk. När det var 30 min rundade jag udden vid utloppet och slog ett sista hål för jag var nära att ge upp, men där kom då räddningen för mig fick ca 1kg sista 20min slutade 6:a.
Här är det jag minns av resultatlistan och det är bara ungefärliga vikter !
Senior
1. Lars Westlund Svegs SFK          2600g
2.Thomas Axelsson  Tunabygden    2000g
3.Michael Malm Älvdalen SFK      1800g
4.Norman ?  Trysil                           1300g
5.Tomas Ljudén Älvdalen SFK       1263g
6.Stefan Frost Älvdalen SFK          1217g
7.Stefan Degerman Älvdalen SFK   1170g
sen minns jag inte mer från senior....

Herrveteran
1.Göte Sjölin Ovansiljan SFK        1700g
2.Gissle, Trysil                            1300g
3.Kurt Wohlander ÄSFK                       1100g
sen sviker minnet däe......

Dam
Rut Svedlund Älvdalens SFK         1100g
Lena Lagerberg Älvdalens SFK      500g
Maria Nykvist   Älvdalens SFK       450g

Knattar
Oskar Wallin  Älvdalen                   350g
Rasmus Larsson                              180g

Det är det jag minns av resultatet!

Tll helgen så går det stora Älvdalsnappet av stapeln på Nässjön Lördagen 26/3.
Tävlingstid 10:00-14:00  30 min ut    45 min in   all fisk förutom gädda och ädelfisk(finns ett fåtal)
4000:- Till högsta vikt oavsett klass !!!!!  Och ett stort prisbord där det brukar bli så att samtliga får pris.  Vilket borde locka till att det kommer mycket folk, får bara hoppas att det blir bra väder. I fjol var det inte så spännande när det då spöregnade nästan hela tävlingen och trögt fiske.

Välkomna !!!

Ha de bra nu

//Frollan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar