måndag 7 december 2009

Slask !

Gillar inte vad jag ser när jag kollar ut ! Regn,rusk och plusgrader ! Verkar inte som väder gudarna är riktigt på min sida. Det var riktigt bra fiske väder i helgen som var, ett par minus !
Gjorde min premiär tur i lördags, blev inte så mycket fisk !
Men jag var mest nyfiken på hur tjock isen hade blivit och att bara få plocka fram grejerna ur skryllan var gott nog. Jag var på plats ut på Kvisttjärn kl 14:00, att det var sent det visste jag.
Men jag lyckades lura en "borre", skaplig faktiskt ca 200g ! Men troligt vis så dunkade jag pirken i skallen på den så att den vaknade, det var nog anledningen att den högg. Men bara att få komma ut på isen var skönt, för nästa helg är det tävlings premiär på Gryveldammen (Söndag). Första KM tävlingen för Älvdalens SFK, det brukar bli bra med fisk där.
Om jag inte minns helt fel så nån 16kg vid en tävling där förra året.

Har tagit upp ett gammalt intresse som jag pysslade med när jag var yngre, att göra egna limkrokar. Det börjar bli på tok för tråkigt i asken nu så jag måste förnya mig!
Har även handlat lite med ViM Pirken, ny pirkar, tafsmormyskor som jag har letat efter en längre tid ! Har bara hittat dom på försäljarna som brukar vara vid fisketävlingarna. Men nu har jag laddat upp ett skapligt lager!

Ska lägga in lite bilder och sånt när jag kommer igång med bloggen !

Skit fiske på er !!!

// Frosten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar